Obchodné triky predajcov

Keď prídete do obchodu, tak sa Vám často stane, že nakúpite aj veci‚ ktoré až tak nepotrebujete. Nie je to však vždy tak celkom Vaša vina. Predajcovia na nás pôsobia všemožnými psychologickými trikmi. Najčastejší trik predajcov na kupujúcich, aby nie len navštívili ich predajňu, ale ja čo najviac minuli, je zaručene obrovský nápis vo výklade „zľavy“. Všimli ste si, že tieto nápisy sú vždy červené? Aj to má svoje opodstatnenie. Ľudia reagujú na červenú rýchlejšie. Ak už vojdete do obchodu s výpredajom, mejores aspiradores, nie raz sa Vám stane, že zakúpite aj nezľavnený tovar. Čo je horšie, občas predávajúci zavádzajú o výške zľavy. Skutočná zľava na predávaný produkt je povedzme 10% pričom obchod uvádza až výšku zľavy až 70%.

Ako už sme už spomínali, ľudia na farby reagujú. Preto sa obchodníci rozhodli ich používať. Farebné produkty sú zvyčajne v popredí. Farebne usporiadané výrobky na začiatku obchodu Vám spôsobia lepšiu náladu a zvýšia chuť do nakupovania. Farebne a pekne usporiadaný obchod, respektíve jeho tovar, je hodnotený ako lepší obchod. Nákupne vozíky sú tiež obchodným trikom predajcov slúžiace k Vášmu väčšiemu míňaniu peňazí. Veď vďaka vozíku odnesiete viac potravín. Zrakové vnímanie je samozrejme dôležité, tak ako prieskumy dokázali vplyv farieb, dokázali aj to, že ľudia nakupujú veci uložené na úrovni ich očí. Práve na úroveň očí zákazníkov sa ukladajú tie najdrahšie produkty. Okrem zmyslov zrakových, máme dosť rozvinuté aj zmysli čuchové a tie sa obchodníci snažia podráždiť napríklad voňavými produktami ako je čerstvo dopečený chlieb, koláče či dozreté ovocie. Ak sa človeku totižto vôňa zapáči, je náchylnejší v obchode nakupovať veci viac impulzívne, jednoducho na ne dostane chuť.

Všimli ste si tiež, že predajne niekedy z ničoho nič nanovo usporiadajú potraviny v obchode? Dôvodom pre tieto presuny je znovu to, aby ste nakúpili čo najviac vecí, a teda aj viac peňazí minuli. Do obchodu po určitom čase už idete na istotu, viete, čo kde majú. Lenže ak sa produkty v predajni premiestnia, vy ste nútení prechádzať aj pomedzi uličky, na ktoré nie ste zvyknutí, a tým pádom hľadáte to. čo potrebujete a v obchode trávite viac času. Viac času môže znamenať viac nakupovania. A keď už sa pomaličky prechádzate pomedzi uličky započúvate sa aj do hudby, ktorá v obchode hrá. Prieskumy dokázali, že ak v obchode hrá hudba pomalá a kľudná, zákazníci majú tendenciu spomaliť a nákup si užívať. Nákup sa stáva pokojnejším, zväčša s vyššou útratou. Ak sa rozprávame o obchode, tak aj na veľkosti záleží. Ak je obchod príliš malý a preplnený, ľudia v ňom strávia oveľa menej času. Mohli by sme povedať, že čím kratšie sme v obchode, tým kratšie nakupujeme a pochopiteľne, tým aj menej míňame. Preto je nutné, aby aj v malých obchodoch vytvárali pocit veľkosti. A keď už sa konečne dostaneme na koniec obchodu (en este articulo), k pokladni, ešte stále nie sme pred trikmi obchodníkov v bezpečí. Často sa Vám tiež určite stalo, že pri čakaní v rade na zaplatenie Vás zlákala ešte aspoň nejaká malá cukrovinka, alebo časopis. A ak nie Vás, tak Vaše dieťa určite. Práve miesto pri pokladní býva v obchode najvýnosnejším.